Wednesday 17 April 2013

Kolagen lagi


Hari ni, xdapat nak keluar lunch coz kene tunggu fax machine direpair. Dah lame sangat tak cerita pasal kolagen ni. Tapi seronok kalau tahu kebaikkan die dengan lebih mendalam. 

Sebenarnye kolagen sekarang terlalu banyak berada di pasaran hanya yang membezakan cume keberkesanannye sahaje. Kat sini I share I pasal kolagen antara yang terbaik di dunia. 

Kolagen ialah tisu penghubung yang membantu mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, mata, ligamen, sendi, otot, kuku, tendon, gusi dan salur darah. Kolagen banyak membantu kesihatan dan kecantikan, mengekalkan badan yang muda, anti penuaan, mencegah penyakit dan meningkatkan kesihatan badan. Jika anda semua perasan, produk kesihatan dan kecantikan sebenarnye mengikut trend, kalau dulu nak cantik pakai produk dR Rozmey, minum beberape gelas badan akan slim melim macam anak dara, dan selepas tu berubah kepada Herbalife, shake2 then dapat result yang menawan hati, namun memang terbukti bagus untuk kesihatan, tapi pesen pengguna besela cepat bosan pada sesuatu produk dan berubah ke produk lain. Namun sebenarnye kolagen ni bende yang sudah lama cuma aku buka mate sikit, aku nampak orang disekeliling aku berjaya bila consistent pada satu produk tertentu.

Well, sume tahu yang perempuan ni pesen nak nampak cantik dan mantap je setiap mase. Maklumla, bagi kite kecantikan itu sumber keyakinan diri. Untuk pengetahuan anda, bila seseorang itu tak kire la lelaki atau perempuan yang meningkat naik, pasti banyak protein yang ada dalam kulit mula hilang. Bila dah hilang, kulit akan bermasalah keseluruhannya seperti berkedut dan kusam. So, ape kene mengena dengan kolagen? Kolagen adalah sejenis protein yang ada pada kulit, boleh dikatakan 80% dari kulit kita mengandungi kolagen so bila berkurangan kolagen inilah kita menjadi tua.


Copy dari gugel


Copy dari gugel gak


Tanda2 kekurangan kolagen. Copy gugel.

Sebab tu makcik-makcik yang pakai kolagen akan kate kolagen kasi awet mude. Sebenarnye kolagen ini umpama refill. Kolagen adalah protein yang terdapat dalam kulit kite so bila anda ambil supplement yang berunsur kolagen, ia membuatkan anda nampak cerah dan tak kedut sebab dia akan ganti protein yang hilang / kurang. Bila dah cerah dan tak kedut korang akan makin muda la kan. Itu yang berlaku sebenarnye. Dan yang paling penting pengambilan yang consistent ok.

 Untuk mengambil kolagen dengan berkesan sebenarnye adalah dari raw material iaitu 100% serbuk kolagen asli. Ada berbagai jenis raw kolagen ni. Kolagen yang baik adalah kolagen yang mudah diserap dengan badan, maksudnye molekul yang kecil. Antara yang saya tahu adalah dari Rousselot, France iaitu antara kolagen terbaik di dunia.




Lihat kandungan proteinnya. Kolagen dari Rousselot ini merupakan kolagen yang sangat mudah diserap ke dalam badan. Kalau dari Rousselolt, France kandungan protiennye ialah 98% protein. Rahsia artis-artis sebenarnye dorang ambil kolagenla cuma dorang ambil consistent sebab tu berhasil dan semakin cantik. Dipasaran memang mahal, tapi I dapat murah sebab direct dengan supplire. :-) Dan kolagen Rousselot dari France inilah yang ditambah dalam produk2 yang di luar tu, namun tak banyak sebenarnye kandungan kolagennye sebab dah ditambah dengan perase dan macam2 lagi. Secara amnya kita memerlukan 10g kolagen ini setiap hari untuk memaintainkan kolagen dalam badan, pengambilan yang consistent akan mencantikkan kulit kite secare berterusan. 

120 gram - RM80

200 gram - RM120

250 gram - RM150

Kalau nak ambil kolagen ini boleh emailkan ke zukhaira1307@yahoo.com.my okay. 

No comments:

Post a Comment