Friday 12 April 2013

My Wishlist

Copy dari gugel je

Now I add Pandora Bracelet in my wishlist.
Sesiapa yang mengenali I pasti pelik jika I minat pada Pandora Bracelet ini sebab I bukan penggemar barang kemas atau apa sahaja barang perhiasan wanita ni. Tapi Pandora memang betul-betul buat I sangat tertarik dan menarik I untuk minat pada 'dia'. Dah lama sangat minat tengok saje tapi lastly I add dalam I punye wishlist. I plan lepas settle sume commitment nanti I akan dapatkan U ye Pandora!


Ni pun copy gugel

Pandora, jenama barang kemas nombor dua di dunia bermula di Copenhagen, Denmark, pada 1982 hasil usaha sepasang suami isteri yang menjadikannya terkenal di Eropah. Ia kemudian dibawa ke Australia oleh seorang wanita Denmark dan meraih nama di sana. Begitu juga di Amerika Syarikat (AS) yang turut diperkenalkan warga Denmark yang mengembangkan lagi sayap perniagaannya dan kini, jenama terbabit berada di lebih 40 negara. 
Walaupun Pandora ni kedengaran agak mahal namun mereka yang sudah mengenali jenama Pandora memang mudah jatuh cinta. Pandora, terutama gelang tangan daripada koleksi Moments yang juga aksesori paling terkenalnya boleh ‘dicipta’ sendiri.(copy paste)
"Dicipta" sendiri disini bermaksud gelang ni kita sendiri yang create moments kita kat gelang ni berdasarkan charms yang dibeli. Setiap charms ada meanings dia sendiri kepada si pemakai. Ya lah, nak beli sepuluh charms letak kat bracelets dalam satu masa memang botak la kepala. So, beli a few charms untuk a few moments. Jadinya, bracelets from Pandora ni bukan sekadar hiasan kat tangan je, tapi mesti ada sentimental values. Tu la istimewanya. Sebelum nak letak moments2 charms tu, kita kena beli dulu bracelets Pandora ni. Hum.. Bracelets ni la yang mahalnya. Kalau nak yang murah, amik yang leather punya. But, I prefer silver lah. Nampak class sikit. Hehe. Im not sure harga kat Malaysia berapa kalau bracelets ni. Kalau kat site Pandora ni, paling murah pun dah USD 45. RM45 darab 3 something = dalam 150 = botak kepala. Kalau yang silver tu mahal pun dalam USD 350, standard dalam USD 90, 100 macam tu la. Still botak kepala. Tu kat US, belum masuk lagi market Malaysia. Plus cukai entah pape. *Sigh* Rambut berguguran.

Ini la design and colour yang i paling suke. Tapi xsuke penuh and sarat macam ni.

Macam ni cantik sangat, tapi xsuke colour ni.
Nak jadi macam ni kene pilih bracelets die dulu.

Contoh bracelets. 

Ni antara yang cantik sebab simple then kene pilih charms. Charms pula memang seketul2 tu pun dah mahal. Padahal kecik je. Price untuk sebijik charms tu antara RM150 - 300. Votak kepala. Haish.

Contoh charms.

Cantiknye

So to create my Pandora Wishlist about RM295 (Bracelet) + RM200 x 5 (Charms) = RM1295 plus. Xpela, usaha tangga kejayaan! 

2 comments:

  1. Assalam, saya ada menjual Pandora Starter Set saru Germany. Lawati page FB saya Iris e-Shoppe Germany utk maklumat lanjut. Tq

    ReplyDelete