Thursday 10 October 2013

Khas Untukmu

Kepada insan yg penah hadir dan menjadi penyeri hariku dan kugelar adik. Mungkin masa terlalu menceburui kami sampai I lupe untuk mengucapkan terima kasih kepadanya kerane penah sudi hadir dalam hidup I. Segala kenangan bersamanya akan I simpan sampai bile2 dan xmungkin I dapat lupekan sampai hingga akhir hayat. Sepanjang perkenalan, tiade sedikitpun U penah menyusahkan I, malah membantu lagi ade. Tipula kalau I cakap yg I xsedih bile masuk opis tgk hanye ade cardigan coklat saje yg tinggal di kerusi tempat duduknya bertemankan Bobo (teddy bearnya) yg asyik tengok I. Bukan sahaja I malah bos2 turut merasekannye. 

Sk : Yesteray before sleep, I think about him n I feel I miss him la. 

I juga lupe nak minta maaf darinye, hanye die sahaja yang bertalu2 meminta maaf dariku. Siape I untuk menghukum insan lain yg baru mengerti erti kehidupan, insan baru dalam alam perubahan hidup. Hanya I mahukan adalah yg terbaik utknya. Tiade manusia yg tidak melakukan kesilapan, namun siape kite untuk tidak memaafkan. Kita hanyala manusia biase yang kurang darjatnya dari nabi kite yg sentiase mengampunkan dan mengasihi umatnya. Kehilangannya memang sangat2 dirasai. I dan adik2 sentiase berprasangka paik padanya kerna die juga sedemikian. Bertambah sedih bile ade staff lain memberitahu I sesuatu yg buat I bertambah sayang padanya.

Din : Mana dia Zura?
I : Da resign.
Din : Kenape?
I : Ayahnye nak die duduk dgnnya.
Din : Dia ade cakap, die nak berhenti ngn aku gak. 
I : Kenape die xckp sume ngn aku eh. 
Din : Sebab die respect ko Zura. Ko baik ngn die. Die da anggap ko mcm kakak die da.

Dear my lovely sis.. Dengar ye ucapan n pesanan Kak Zura ni.. Yang xsempat Kak Zura ucapkan ngn U..

Firstly, Kak Zura nak minta maaf andai sepanjang perkenalan kite I ade menginggung dan menyakitkan hati U. I ucapkan ribuan terima kasih sebab terlalu banyak membantu Kak Zura sepanjang I dilanda masalah kadang2. Sentiasa menemani I ketika susah dan senang dan kemana sahaja. Menggembirakan I semasa harijadi I dan sepanjang U dgn I. U mulia di mate I. 

I tau u seorang yg sangat baik. U akan berjaya. Ingat yer sume manusia sama taraf dari pandangan Allah, tiada siapa yg lebih tinggi atau rendah martabat dan maruahnya. Segala yg berlaku pasti ada hikmahnya. Apa yg telah Allah tentukan pastinya terbaik, jika tidak baik di mate kita percayala Allah sudah merancang sesuatu yg lebih baik di kemudian hari. Bersabarlah. Sentiasa ingat untuk hanya buat sesuatu yg positive sahaja walaupun pahit. Sesuatu usaha yg baik tetap akan dibalas baik. Yang lepas biarkan lepas, buka saje buku yg baru. Mulakan page baru dengan sesuatu yg baik2 sahaje ye, even tersilap teruskan yg baik balik agar buku itu semakin berisi dengan input2 yg akhirnye semakin indah.

Tiada manusia yg tidak lepas dari kesalahan. Jadilah insan yg berguna demi diri dan kekuarga. Hargaila pemberian Allah yg paling berharga dalam hidup kite iaitu Ibu dan Bapa kite. Betape beruntungnya U, Allah beri 2 malaikat itu yang sentiasa menyelamatkan U dalam kegelapan dan juga sentiasa berada di sisi U di saat U terkapai2 mencari dahan untuk berpaut. 

U sangat beruntung dan bertuah kerana sentiase dikelilingi insan2 yg sangat menyayangi U. Dunia ini sementare, hargaila ia sebaik2nya. Mr. Goh, SK, Chiew Wei, Ayu, Kak Zura n family sume sentiase akan support U untuk jadi insan yg berjaya, anything U need me, just let me know. Settle sumenye secepat mungkin ye. Take care. Semoga Allah akan sentiase bersame U. Amin. 

No comments:

Post a Comment