Friday 4 April 2014

My Day Three At Singapore

Assalamualaikum sume..
Hi my dear Mr. Khairul Azam..
Hello my cuties one "Double U" = W = Wardah n Wana..
&
Olls my lovely readers..
(Adeke??)  

Hi my diary..
Old story.. 
Not too bz but buat2 bz.. 
Yesterday rajinkan diri ni jugak utk pegi gym. Tq yer b coz bagi support, kalau u xpush hmmm xgi gym la jawabnye. B4 gi gym sempat bagi math exam for Wardah first, she can answer olls. Alhamdulillah. 
Lepas gi gym, balik tgk due2 anak U dah sedap tido sambil peluk baju U. Sedih plak tibe2 tgk nasib anak2 I yg sentiase berjauhan dari U. Xdapat manje2 selalu ngn Daddynye. But I really thankful coz they so lucky dapat seorang bapa yang sanggup berkorban demi mase depan mereka. Tq b. Really appreciated.

Herewith, our another sweet memory at Singapore last time. Hope when they have grown, they will know how their parent are. We don't know how much longer for us to life. So many things to prepare for them n hereafter. Don't be worry. God the best planner ever. 

As my promise b4, my day three at Singapore was so simple but so challenged. We never do this at Malaysia. I'm not sure, but I think we r walking about so many kilometers for this 3rd days. We went out from hotel around 10am with breakfast. As usual, we olls will bring the bekal. Hari ketiga ni, we olls nekad nak makan nasi jugak walau ape pun terjadi. Perut melayu tul. Hehehe. 

As usual my "Tourist Guide" akan membawa kami bersiar2 di Singapore. We olls memang xtau ape2, just follow je mane2 mamat ni nak bawak. Dari hotel terus naik MRT ke Raffles Place Station coz bole jalan kaki ke Kampung Glam. Motif - Tempat yg ade makanan melayu. Hehehe. This time, mase we olls kat depan Raffles Place Station. As I said b4, Singapore is beautiful, well planned n structured. 


Us 





Jalan punye jalan nampak nie. Mommy Daddy nye perangai ni pun giler2 kadang. 
Biler tgk balik picture nie terserlah betul kegilaan Mommy Daddy. 
;-P  


 "The Thinker". 

Cavenagh Bridge, one of the oldest bridge at Singapore since 1867. 

Along the Cavenage Bridge.






Marina Bay Sands 





Fatigue
;-D





Ini Lion yg besar.

Ni Lion yg kecik plak. 

Cuace sgtla panas, so Daddy bagi chance makan ice cream. Yeyeeeee. 




Jalan2 jumpe lagi org jual ice cream. Yeyeeeee. Dapat lagiiiii. 




Bugis Junction 

Little India

Kampung Glam


Kampong Glam Cafe



Betape nikmatnye dapat makan nasi. 
Sampai muncung2 mulut U kan. 
Hahaha. 

Muke puas hati dapat makan nasi. 

Asal banyak sangat gambar mamat nie. Hehehe. 
Cakapla yg I nak tgk muke Mr. Khairul Azam kan. Hahaha. 

Tempat nie sangat menarik, kalau kat Malaysia ni kire macam kat Melaka sikitla. 
Serius nampak menarik sangat bangunan2nye.

Macam kedai ni, bukan jual basikal pun. Just decoration je but look nice n clasic sgt. 

This Kecoh Girl memanjang xnak jalan. Sangat2 manje. Daddynye plak rajin sgt nak carry. 

See!

Hmmm. Kalau baik tu baik sgt. 


Masjid Sultan


Beautiful.


Coincident with wedding ceremony here. 



Malay Heritage Centre


Accidentally bumped this. Kesian kucing tu, die takut nak turun. 

Cat! Tuyunlaaaaa.. Cat! Tuyunlaaaaa.. 
(Siap da angkat skirt nak panjat. ;-D) 



For me, Singapore is not my place for shopping. 
But, I can't stop to buy the beautiful USS shirt n anything the cheap2 one. One more bonus also for me coz we got not enough pant, so my hubby decide to belanje me the Levis jean here. Love U b! Malam tu we olls makan kat Qi Te (Halal Restaurant at Bugis Street), shopping sikit kat Bugis Street n Bugis Junction. Balik terus pengsan! Really.. Really.. Really.. tired! But best. Singapore is exciting! 
;-P    

I don't know y my hubby so exited want to buy this toy. 
I think he want to be a magicianlaaaaa. 
;-)


I love this man very much.
Tqvm b.
Muaaxxxxx! 

I think so long entry for today. So my last day at Singapore will continue later. Today I will go to PKNS ye b, I have meeting at there. 

I love U Allah.
Alhamdulillah. 

No comments:

Post a Comment