Thursday 19 September 2013

Layan Cerita Lucu..

I ni jenis sebelum lelap mate suke no lyn internet tgk cerite2 artis, oh bulan ke xpun rotikaya ke. Suddenly mase searh2 terbukak 1 blog ni "blog ceritalucu". Serious memang kreatif 'n' genius la pembuat cerita2 lucu ni coz I bole tergelak sorg2. Cover gak takut anak I dengar plk I gelak. Mau I di cop gler. Hahaha. Ni I share antare lawak yg I xthn nk gelak. 

Enjoyss..

Jawapan promoter
Di kedai emas, ada seorang perempuan terkentut ketika menonggeng melihat cincin. 
Dia tersipu-sipu malu dan melihat sekeliling 
dan perasan ada promoter dekat belakangnya..
Promoter tu tanya la "Boleh saya bantu?"
Perempuan tu anggap promoter itu tak dengar la yang dia kentut. 
Jadi dia jawab "Berapa harga cincin ini?".
Promoter tu jawab,
"Kalau tengok pun Puan boleh terkentut, saya pasti Puan akan terberak bila tau harganya"

Cucu2
Suatu pagi, dari jauh seorang atok ternampak cikgu cucunye nak lalu di depan rumah
Atok : Cu, cepat masuk rumah, sorok. Cikgu sekolah cu nak lalu jap lagi ni.
Cucu : Atokla yang kene menyorok
Atok : Awat pulak atok nak kena menyorok?
Cucu : Sebab.. saya bagi tau cikgu, saya tak pergi ke sekolah sebab atok saya meninggal..
Atok : !!@@#$%@#

Ambil Gambar
Pada suatu hari, Abu berada di dalam bas untuk ke bandar. Dia memegang sekeping gambar. Tiba-tiba, gambar itu pun terjatuh di bawah kain seorang makcik.
Abu : Makcik, tolong angkat kain, saya nak ambik gambar.
Makcik : Apa kamu cakap?!
Tiba-tiba.... PANG!!! 
Abu pun turun dari bas itu dengan muka yang bengang kerana ditampar oleh makcik itu di hadapan orang ramai.

Beli Sabun
Seorang budak lelaki berusia lingkungan 8 tahun membeli sekotak sabun dari sebuah kedai runcit..
Pekedai: Banyak sangat ke pakaian yang hendak dibasuh?
Budak: Saya nak mandikan kucing..
Pekedai: Eh, tak boleh gunakan sabun ni.. Sabun ni terlalu kuat untuk kucing.. Silap-silap kucing kamu boleh mati.. 
Budak itu terus berlalu setelah membayar harga sabun.. Seminggu kemudian, budak itu kembali ke kedai runcit tersebut..
Pekedai: Bagaimana kucing kamu?
Budak: Mati..
Pekedai: Bukan Pak Cik dah kata..
Budak: Tapi saya tak fikir sabun itu yg membunuhnya..
Pekedai: Habis, siapa yang membunuhnya?
Budak: Mesin basuh tu.. Ia berpusing terlalu laju..

Jelingan Ayah Memang Garang..
Kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu. Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai,kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula. Suatu hari,aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib.Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya. Aku yang 'konon'nya ingin membantu,terus menarik kain yang tersepit itu. Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku. Aku pun faham maksudnya itu,lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi. Apalagi,melatah lah tok imam tadi. Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah. Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya. 

;-)

No comments:

Post a Comment